Danes se bomo ukvarjali s tem, zakaj je pomembno, da kot umetnik in ustvarjalec poslušaš sebe in zakaj je pomembno, da kot umetniki in ustvarjalci poslušamo tudi druge. Če znamo oboje združiti, imamo namreč mi nekaj od tega in seveda tudi drugi in sicer naše stranke. Pred leti sem imel coacha, torej trenerja, ki mi je pomagal na moji poti in težava tega trenerja in seveda tudi moja je bila ta, da je naletel verjetno prvič na precej nestandardnega človeka, torej na mene. (Celoten članek lahko tudi poslušate v obliki podcasta. Pojdite na konec članka in kliknite na play gumbek)

Čeprav mi je želel res samo dobro, njegovi nasveti pri meni niso obrodili sadove. Zakaj? Zato, ker je v bistvu od mene zahteval, da se usmerim samo v eno stvar. To sem seveda tudi storil in v življenju mi še ni šlo na poslovnem področju tako slabo, kot ravno v tistem obdobju, ko sem se osredotočal samo na eno stvar.

00002

Fotografija: Matej Hofler

Težava je bila namreč v tem, da sem po naravi multipraktik. Rad počnem veliko različnih stvari. Rad raziskujem. Nisem rad ujet samo v eni vlogi in resnično uživam, ko počnem več stvari. Bolj, kot me kakšna stvar zanima, bolj se poglobim v tematiko. Ker je moj trener imel seveda odličen sloves, sem ga upošteval v upanju, da bom na ta način dosegal boljše rezultate, saj je bil leva roka znanega money coacha iz Nemčije. Takšno delovanje me je seveda zelo omejevalo in zgodilo se je, da sem ta coaching prekinil, čeprav bi vsem drugim ta coaching toplo priporočal. Pri meni ta zadeva preprosto ni delovala, ker sem spadal v izredno majhno skupino, pri kateri ta coaching zaradi moje narave delovanja in razmišljanja ni deloval. Verjamem pa, da je odlično deloval pri drugih, saj sem zasledil sicer sama dobra mnenja glede tega coachinga.

Ko sem se rešil takratnega coacha ali on mene, so se stvari začele odvijati v boljšo smer. Začel sem poslušati sebe. Lotil sem se mozaičnih portretov. Zahotelo se mi je, da bi vodil še mozaične tečaje in sem uresničil tudi to željo. Vsi so pridigali o nišah in nišnem delovanju, med tem, ko sem jaz širil svojo dejavnost in sem se ukvarjal že z dvema zadevama hkrati. Situacija se je zame spet izboljšala. Pred nekaj meseci sem spet začutil, da bi se lotil še nečesa novega, saj sem imel željo, da bi delil z drugimi vsa spoznanja, ki sem jih nabral kot mozaičar in sicer, kako se naj umetniki in ustvarjalci promovirajo. Želel sem si ta spoznanja prenesti na druge umetnike in ustvarjalce. Če bi se držal napotkov mojega coacha, seveda sploh ne bi prišel do te točke, ker bi se še vedno mučil izključno z mozaičnimi portreti.

Z vsem tem želim povedati samo to, da je dejansko potrebno poslušati sebe. Kaj si sploh v resnici želimo? Kaj zares hočemo? Včasih je na takšna vprašanja res težko odgovoriti. Bistveno se mi zdi, da preprosto preko prakse in delovanja sproti ugotavljamo, kaj sploh radi delamo in kaj nam sploh gre dobro od rok? Pri meni se je ta pristop obrestoval. Na ta način sem namreč spoznaval, kaj sploh rad delam. Ugotovil sem, da rad vodim mozaične tečaje. Ugotovil sem, da rad izobražujem tudi druge umetnike. To seveda ni standardna pot, ampak poslušal sem sebe.

Če poslušaš sebe, delaš tiste stvari, ki te veselijo in te te aktivnosti polnijo z energijo! Takšen pristop te potem žene naprej. Potem obstaja tukaj pa še en drug moment in sicer ta, da je prav tako potrebno poslušati tudi druge. Seveda ne kar nekoga, ampak ljudi, torej tiste, ki jih cenimo, strokovnjake, tiste, ki jih cenimo. Seveda moramo potem biti pozorni, če to, kar nam svetujejo, drži tudi za nas. Tako sem recimo naletel na Bryan Harrisa, ki ga najdete na www.videofruit.com . Ta dečko je res brilianten. Njegov osrednji posel je danes ta, da ljudi uči, kako ustvariti čim večjo in čim bolj odzivno mailng listo. Mailing lista je srce vsakega posla. To seveda drži tudi za umetnike in ustvarjalce. Trdi, da je treba publiko preprosto vprašat, kaj si želi in ji potem to dati, kar si želi. Včasih niti ne gre toliko za spraševanje, temveč tudi za to, da naredimo analizo in on je to storil tako, da je napisal več člankov na svojem blogu in čez nekaj časa je analiziral, kateri članki so bili najbolj brani.

Na osnovi tega je videl, kaj pri njegovi publiki zažiga in kaj ne. Na osnovi te analize je nato oblikoval svoj produkt. To je dejansko zelo unikaten pristop, saj ljudje pogosto najprej ustvarijo svoj produkt in potem iščejo in novačijo stranke, ki bi ta produkt kupile, on je ta proces dejansko obrnil na glavo. Najprej si je ustvaril bazo, torej širši krog ljudi in na osnovi tega, kar je od njih izvedel, je kreiral svoj produkt, šolanje, kako v najkrajšem možnem času zgraditi ogromno mailing listo.

Nekaj podobnega sem storil tudi jaz. Na facebooku sem naredil anketo in verjetno sem takrat prvič, od kar imam svoje podjetje, poslušal svojo publiko. Navedel sem naslove sedem najbolj branih člankov mojega bloga in moja publika je odločala o tem, iz katerega naslova naj bi nastala bodoča e-knjiga. Bil sem presenečen, s kakšno vnemo so moji FB prijatelji glasovali! Bil sem resnično navdušen nad odzivom in mislim, da je bilo več kot sto komentarjev in s tem tudi več kot 100 glasov. Z veliko prednostjo je zmagal naslov: KAKO DOLOČIŠ PRAVO CENO SVOJIH UMETNIŠKIH IZDELKOV? (E-knjigo dobite TUKAJ in to brezplačno!)

Nikoli si nisem mislil, da ljudi ta tematika tako zelo zanima! Še dobro, da sem jih vprašal, saj se nisem zavedal, da je točno to področje za umetnike in ustvarjalce takšen problem. Hvala bogu, da sem poslušal Bryan Harrisa. Hvala bogu, da sem poslušal svojo publiko. Hvala bogu, da je nisem samo poslušal, temveč tudi slišal! Tako sem napisal brezplačno e-knjigo KAKO DOLOČIŠ PRAVO CENO SVOJIH UMETNIŠKIH IZDELKOV?, ki gre fantastično v promet. Odziv je odličen, kar me seveda zelo veseli, saj sem vložil kar nekaj truda v ta projekt.

Kaj se je zgodilo? Poslušal sem sebe. Želel sem si nekaj novega. Želel sem si napisati e-knjigo. Želel sem odkrivati nova področja. Hkrati pa sem poslušal tudi svojo publiko in tako sem ugotovil, da je njihov največji problem pravo postavljanje cen za njihove umetniške izdelke. Tako se je združila sfera tega, kar si jaz želim, s sfero tistega, kar si želi moja publika. Zaradi upoštevanja obeh sfer je nastal izdelek, nad katerim smo bili vsi vpleteni navdušeni.

Zato menim, da je to zelo dober način, kako lahko umetnik ali ustvarjalec ugotovi, kaj si dejansko želi, če se vpraša:

  • “Kaj rad počnem?”
  • “Kaj mi daje energijo?”

Pomembno pa je, da pri vsem tem ne gre  z glavo skozi zid in to bo storil, če se bo osredotočal samo na sebe. Če bi hotel uspevati samo z mozaičnimi portreti, bi verjetno crknil. Zato je pomembno, da vprašate vašo publiko, vaše stranke, vaše kupce, kaj najbolj kupujejo? Kaj jim je najbolj všeč? Katere motive najbolj kupujejo? Katere formate najbolj kupujejo? Če smo multipraktiki, kaj najbolj kupujejo? Naše kipe? Naš nakit? Olja na platnu?

Ko združite to, kar si želite vi s tem, kar si želi vaša publika, vam bo zagotovo šlo na poslovnem področju bistveno boljše!

Zelo vesel bom, če boste delili svoje izkušnje z mano tako, da mi pišete na e-mail naslov: roartdoo@gmail.com ! Če želite takšne in podobne nasvete dobivati bolj pogosto, se lahko naročute tudi na moje e-novice tako, da vpišete svoje podatke desno zgoraj v tista polja.

***

Podobni članki: